کسب درآمد دلاری

کسب درآمد دلاری

گروه همیار سایت
گروه همیار سایت

لیست محتوای این مطلب

کسب درآمد دلاری در سال های اخیر به یکی از پرطرفدارترین مشاغل اینترنتی در ایران تبدیل شده است. متاسفانه افزایش نرخ تورم و کاهش قدرت خرید مردم باعث شده است تا بسیاری از افراد به دنبال روشی برای کسب درآمد به دلار باشند.

از آنجایی که مطلع هستین طی سال های گذشته نرخ دلار در ایران یک مسیر صعودی را طی میکند و همواره ارزش ریال ایران نسبت به دلار کاهش میابد؛ همین امر موجب شده است تا پول ما در طی زمان بی ارزش شده و بسیاری از خانواده ها و ساکنین ایران نتوانند شغلی با درآمد مناسب که کفاف مخارج زندگی را بدهد داشته باشند.به همین خاطر بسیاری از افراد به دنبال کسب درآمد دلاری به جای درآمد ریالی هستند.

ما در این مقاله قصد داریم تعدادی از روش های کسب درآمد دلاری که بسیارپرطرفدار هستند و قابل اطمینان نیز میباشد را به شما معرفی کنیم. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید این روش ها نیازمند کسب تخصص و تلاش و کوشش فراوان هستند و کسب درآمد از ان کار بسیار راحتی نیست.

متاسفانه دسترسی بسیاری از این روش ها به دلیل تحریم ساکنین کشور ایران بسیار دشوار است ولی با روش هایی میتوان این تحریم ها را نیز دور زد که در ادامه به آن میپردازیم.

کسب درآمد دلاری

چرا به دنبال کسب درآمد دلاری باشیم ؟

همانطور که  قبلا نیز اشاره شد با افزایش روند صعودی قیمت دلار در ایران، قدرت خرید مردم رو به کاهش است و یکی از راه های فرار از این مخمصه کسب درآمد به دلار است.دلار درواقع واحد پول بین المللی است که بسیاری از پرداخت های مالی بانک ها، واردات و صادرات، تجارت و… با این واحد پولی انجام میشود.

در زمان ویراست این مقاله قیمت دلار در ایران به پنجاه هزارتومان رسیده است که رقم بسیار زیادی میباشد و شاید هیچکس فکرش را نمیکرد روزی قیمت دلار به این مقدار برسد.شاید این سوال نیز تا به اینجا برای شما ایجاد شده باشد که خب این دلار ها را چگونه میتوان دریافت کرد؟

روش های متعددی برای ساکنین ایران به جهت دریافت دلار وجود دارد که در ادامه به آن میپردازیم.

  1. سایت های پرداخت و دریافت ارزی : بسیاری از سایت های ایرانی در فضای وب وجود دارند که میتوان با کمک آن پرداخت های ارزی و یا دریافت ارز به دلار و تبدیل ان به ریال را انجام داد.
  2. دریافت به صورت ارز دیجیتال : ارز دیجیتال یا همان کریپتوکارنسی ها یکی از روش های نوین پرداخت است که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. راحتی پرداخت و کارمزد کم، پرداخت با این تکنولوژی جدید را بسیار محبوب ساخته است.
  3. کارت های بانکی بین المللی : حتما تاکنون نام ویزاکارت و مسترکارت به گوشتان خورده است.

 

این دو کمپانی به جهت تبادلات ارزی بین المللی مورد استفاده قرار میگرند که البته در ایران تحریم است ولی شما اگر در دوستان و آشنایان خود شخصی را میشناسید که این کارت ها را در اختیار دارد میتوانید از انها کمک بگیرید.

دریافت حقوق به دلار

انواع روش های کسب درآمد دلاری

روش های کسب درآمد به صورت دلاری در ایران متعدد هستند که برخی از ایران روش ها نسبت به سایرین بسیار مورد اطمینان تر بوده و طی سال های گذشته بسیاری از ایرانیان به کسب درامد به وسیله این روش ها پرداخته اند و به درآمد های  بسیار هنگفتی نیز دست پیدا کرده اند.

در ادامه قصد داریم این روش هارا به شما به صورت مختصر توضیح دهیم. توجه داشته باشید که اگر به هرکدام از این روش ها علاقه مند شدید بهتر است به صورت تخصصی در مورد این روش ها به تحقیق و آموزش بپردازید تا بتوانید به طور موثر از این شغل ها کسب درآمد کنید.

1. کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد با یوتیوب

یوتیوب یکی از پرطرفدارترین و پربازدید ترین وبسایت ها و سرویس های تماشای آنلاین ویدیو میباشد که توسط کمپانی گوگل اداره میشود. در این وبسایت و اپیکیشن کاربران میتوانند با تولید محتوای ویدیویی با کیفیت و با اشتراک گذاری انها و دریافت بازدید به کسب درامد دلاری دست پیدا کنند.

اگر شما تخصصی دارید که میتوانید ان را به صورت ویدیو به اشتراک بگذارید، تنها با ایجاد یک حساب و کانال در پلتفرم یوتوب میتوانید کسب درآمد کنین.

یوتیوب در ازای هر تبلیغی که در میان ویدیوها به کاربران ‌تان نمایش می‌دهد، پولی به حساب‌تان واریز خواهد کرد. بسیاری از افراد با تولید محتوای آموزشی، کمدی و اجتماعی و… در این پلتفرم به درآمد های دلاری بسیار بالایی رسیده اند.

همچنین اگر کانال شما در یوتوب  کانالی داشته باشید که توسط تعداد زیادی از افراد دنبال میشود و بازدید روزانه از آن  بسیار بالا است، یوتیوب به ازای هر 1000 بازدیدی که ویدئوهای شما می‌گیرند؛ بین 2 تا 5 دلار را به شما پرداخت می‌کند. البته باید توجه داشته باشید که این اعداد و ارقام حدودی بوده و ممکن است با توجه به شرایط و موارد مختلف، این عدد برای برخی از کاربران کمتر و برای برخی بیشتر باشد.

ما در مجموعه همیار سایت مقاله ای برای شما آماده کردیم، که علاقه مندان به کسب درآمد از یوتیوب با مطالعه آن بتوانند به اطلاعات مفید ودقیقی در این باره دست یابند.

2.کسب درآمد از FOREX

کسب درآمد از فارکس

فارکس درواقع یک بازارجهانی میباشد که شما میتوانید با سرمایه گذاری در آن مانند بورس ایران به کسب درآمد برسید. فارکس درواقع بزرگ‌ترین بازار مالی جهان محسوب می‌شود که حجم گردش روزانه پول در آن حتی گاها بیشتر از صدها میلیارد دلار میرسید که رقم بسیار بالایی میباشد.

این بازار دقیقا مشابه بورس میباشد که شما میتوانید در آن با خرید و فروش سهام درآمد دلاری داشته باشید، بسیاری از افراد بازار فارکس را بهترین روش کسب درآمد دلاری میدانند. شما می‌توانید با فعالیت در این بازار به درآمد خوبی برسید، البته باید به این نکات نیز توجه داشته باشید که اگر علاقه مند به فعالیت در این بازار هستید شما نیازمند به یک سرمایه دلاری اولیه میباشید.

همچنین فعالیت در این بازار بزرگ مالی کار راحتی نیست و نیاز به تخصص در انجام معاملات نیز میباشد وگرنه شما دچار ضرر و زیان جبران ناپذیر میشوید.شما نیز میتوانید برای فعالیت در این حوزه از متخصصین بازار مالی فارکس نیز کمک بگیرید و از مشاوره های انها نیز استفاده کنید.

3. کسب درآمد به کمک گوگل

کسب درآمد با گوگل ادسنس

به طور کلی گوگل دو روش برای تبلیغات در موتورجست و جوی خود دارد. اولین روش که بسیار معروف است و شاید شما با آن اشنایی داشته باشید گوگل ادز میباشد. در گوگل ادز افراد و صاحبان وبسایت ها میتوانند با پرداخت مبلغی به گوگل کلمات و صفحات وبسایت خود را به رتبه یک صفحات جست و جو برسانید.

اما روش دوم که ما میخواهیم با استفاده از آن به کسب درآمد برسیم گوگل ادسنس نام دارد. این سرویس به شما این امکان را میدهد که با بستن قرارداد با گوگل این کمپانی تبلیغ محصولات و خدمات مشتریانش را در وب سایت شما نمایش می‌دهد. بعد هم به ازای هر کلیکی که مخاطبان سایت‌تان روی این تبلیغات داشته باشند، هزینه‌ای به شما پرداخت می‌شود.

پس بنابراین ما به شما توصیه میکنیم اگر وبسایت و رسانه ای دارید که بسیار پربازدید میباشد حتما از این روش به کسب درآمد دلاری برسید.

4. کسب درآمد با فروش محصولات در آمازون

کسب درآمد از امازون

آمازون بزرگ ترین و معروف ترین فروشگاه آنلاین جهان یا به اصطلاح یک marketplace میباشد. دراین فروشگاه هر نوع وسیله و محصولی که بخواهید پیدا میشود. این فروشگاه در واقع یک نوع واسطه است، افراد با قراردادن محصولات خود در این فروشگاه میتوانند محصولات خود را به فروش برسانند؛ البته خود آمازون نیز یک فروشگاه است و در بسیاری از نقاط زمین انبارهای بسیار بزرگی از محصولات متنوع را در اختیار دارد.

شما میتوانید محصولات خود را به کمک این مارکت پلیس به  فروش برسانید. البته باید به این نکته توجه کنید که مبحث فروش در این فروشگاه بسیار پیچیده میباشد و نیاز به مهارت دارد که میتوانید در این مورد تحقیقاتی داشته باشید.

یکی از روش های فروش در آمازون به این شکل است که افراد محصولات مورد نظر را از شرکت‌های خارجی و مخصوصا چینی خریداری کرده و سپس به آمازون ارسال میکنند، سپس انهارا در سایت آمازون قرار میگیرند و حالا برای افزایش فروش‌ این محصولات باید تلاش کرد. این فرآیند قطعا نیازمند بودجه اولیه است.

5. کسب درآمد دلاری به وسیله رمزارزها

58 کسب درآمد دلاری

دربالا اشاره کردیم که یکی از روش های دریافت دلار رمزارزها هستند ولی درواقع میتوان از این فناوری برای کسب درآمد به صورت دلاری نیز استفاده نمود.ارز های دیجیتال یا کریپتوکارنسی درواقع به زبان ساده نوعی پول دیجیتال میباشد که کمک الگوریتم هایی رمزنگاری شده و بین کاربران معامله میشود. بازار رمز ارزها بسیار متنوع است و اما معروف ترین ارزهای دیجیتال شامل : بیت کویین،اتریوم،تتر،ریپل و کاردانو میباشد.

صرافی های انلاین بسیار زیادی به جهت معامله ارزهای دیجیتال وجود دارد که میتوان به عنوان مثال به بایننس،کوکوین و کوینکس اشاره نمود.

فعالیت در این حوزه بسیار پرریسک بوده و شما نیاز به مهارت و تخصص برسی و تحلیل بازار نیاز دارید تا معاملات پرسودی داشته باشید، پس بنابر این اگر میخواهید به عنوان شغل دوم خود وارد دنیای ارزهای دیجیتال شوید به شما توصیه میکنیم اول به سراغ آموزش  در این حوزه بروید.

6. کسب درآمد به وسیله فروش دوره های آموزشی

کسب درآمد از فروش دوره های آموزشی

پاندمی کرونا باعث شد صنعت آموزش دیجیتال و آنلاین جهش روبه جلویی داشته باشد و بسیاری از افراد مجبور شدند در خانه خود به آموزش و تدریس بپردازند. امروزه بسیاری از افراد برای صرفه جویی در وقت و هزینه به سراغ آموزش در بستر آنلاین و مجازی رفته اند، از این رو اگر شما به زبان انگلیسی مسلط هستید و دانش و تخصصی دارید که میتوانید آن را به صورت ویدیو های آموزشی و مقالات به دیگران آموزش دهید، ما به شما وبسایت UDEMY را معرفی میکنیم.

یودمی یک پلتفرم آنلاین است که شما با ثبت نام در آن میتوانید به طور تخصصی در پیرامون مباحثی محتوای آموزشی تولید کرده و درون این سایت بارگذاری کرده، سپس افراد با مشاهده دوره شما و بررسی ان اقدام به خرید این دوره از شما کرده و شما به درآمد دلاری دست پیدا میکنید.

7. کسب درآمد به صورت فریلنسری

کسب درآمد از فریلنسری

با پیشرفت تکنولوژی انجام بسیاری از کارها درخانه و یا مکانی خارج از محل کار به صورت دورکاری یا همان فریلنسری فراهم شد. امروزه بسیاری از افراد به دنبال این هستند که شغل هایی به صورت دورکاری پیداکرده و مشغول به کار در ان حوزه شوند.

فریلنسرها یا آزادکارها درواقع افرادی هستند که کارهای محول شده به ان ها را در محلی بجز شرکت یا مکانی که رای کار تعریف شده است انجام میدهند و نیازی به حضور فیزیکی این افراد نیست.

کارهایی مثل برنامه نویسی، طراحی سایت، نویسندگی، تولید محتوا، ادیت ویدیو، ساخت موزیک و… از جمله مشاغلی هستند که به شکل فریلنسری قابل انجامند و می‌توان با راه اندازی کسب و کار اینترنتی به عنوان یک منبع درامد دلاری در خانه به آنها نگاه کرد.

اگر شماهم نمیدانید از کجا میتوانید کار فریلنسری قبول کنید باید بدانید که فضای وب یا اپیکیشن های اجتماعی، سایت ها و پیج هایی وجود دارد که میتوانند این کار هارا به شما محول کنند و شما پس از پایان پروژه حقوق خود را به صورت دلاری دریافت کنید.

وبسایت های  فریلنسر، آپ ورک و.. وبسایت هایی هستند در سطح جهانیی که شما با ایجاد حساب کاربری میتوانید پروژه هایی به صورت دورکاری از انها با مبلغ تعیین شده دریافت کنید.

همچنین پلتفرم لینک دین یکی دیگر از روش های دریافت کار به صورت دورکاری میباشد. شما میتوانید با ایجاد حساب کاربری در این اپیکیشن و قراردادن رزومه و نمونه کارها خود کارفرمایان را جهت محول کردن پروژه به خود جذب کنید و استخدام شوید.

8. کسب درآمد با فروش عکس و محتوای تصویری

کسب درآمد از تولید محتوای تصویری

یکی دیگر از روش های کسب درآمد دلاری فروش تصاویر و آثار بصری میباشد که متاسفانه در ایران زیاد جدی گرفته نمیشود و تعداد سایت معدودی وجود دارد که اقدام به فروش تصاویر یونیک میکنند.

در فضای وب بین المللی استفاده از تصاویر یونیک بسیار جدی گرفته میشود و قانون کپی رایت درباره این موضوع صدق میکند. بنابراین اگر شما میتوانید تصاویر و اثار هنری زیبا و منحصربه فرد خلق کنید با ثبت نام در وبسایت های خارجی مانند: shutterstock، Adobe Stock و Etsy میتوانید اثار هنری خود را به فروش برسانید.

9. کسب درآمد دلاری از بازی های ویدیویی

کسب درآمد از بازی های ویدیویی

بازی های ویدیویی به یکی از پرطرفدارترین فعالیت های سرگرم کننده بدل شده است. این صنعت با پیشرفت تکنولوژی روز به روز شگفت انگیزتر شده و احساس رضایت و لذت بیشتری به کاربران خود میدهد.

به چند روش میتوان از بازی های ویدویی کسب درآمد کرد که شامل:

  • پخش آنلاین انجام بازی : در فضای وب پلتفرم های مختلفی وجود دارد که به وسیله ان میتوان در حین بازی کردن ان را به طور زنده به نمایش گذاشت و کسب درامد دلاری کرد. پلتفرم های Twitch ،YouTube Gaming و UStream نمونه هایی برای استریم گیم هستند که برخی ازآنها به ازای بازدید پخش زنده به شما درآمدی میدهند، همچنین افراد تماشاچی که استریم بازی شمارو نگاه میکنند میتوانند از طریق درگاه های پرداخت ارزی از شما حمایت کنند و اشتراک کانال شمارا بخرند.
  • تولید بازی و عرضه ان در اپ استور ها : یکی دیگر از روش های کسب درآمد دلاری به وسیله بازی، اقدام به ساخت و تولید آن توسط تیم های حرفه ای است که پس از تکمیل ساخت میتوان آن را در فروشگاه های بازی به فروش رساند. همچنین بسیاری از بازی های آنلاین امکان خرید اشتراک ویژه بازی و ایتم های درون بازی را فراهم کرده اند که راه درآمدزایی پرسودی است.
  • تبلیغات در بازی: در برخی از بازی ها میتوان با دیدن تبلیغات سریع تر زمان بازی را طی نمود و یا در ازای مشاهده ویدیو تبلیغات به شما سکه و پاداش میدهد. پس بنابراین شما میتوانید با دریافت تبلیغات و نمایش آن در بازی خود کسب درآمد دلاری کنید.
  • بازی های بلاکچینی : نوع جدیدی از بازی های ودیویی هستند که در ازای بازی یا سرمایه گذاری در آن میتوان به درآمد دلاری دست پیدا کرد.

10. کسب درآمد از همکاری در فروش

kmvs کسب درآمد دلاری

یکی دیگر از روش های کسب درآمد دلاری همکاری در فروش یا همان افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) میباشد. در این روش شما باید به عنوان یک بازاریاب محصولات و یا خدمات یک وبسایت و شرکت را به فروش برسانید. یکی از سایت های معروف در این زمینه که میتوانید اقدام به همکاری در فروش با ان داشته باشید سایت آمازون میباشد.

شما میتوانید با ثبت نام در پلتفورم Amazon Associates   و دریافت لینک های محصولات و قرارداد این لینک ها بر روی وبسایت و یا شبکه های اجتماعی آن اقدام به تبلیغ و بازاریابی این محصولات کنید.در ازای هر خرید محصولات که توسط لینک مخصوص شما خریداری شده است امازون یک مبلغ کمیسیون به شما میدهد.

امروزه بسیاری از وب مستر ها که صاحبان وبسایت های پربازدید هستند و سایت آنها دارای سئو خوبی است و ازجایگاه خوبی برخوردار است، در این حوزه فعالیت میکنند.

11. کسب درآمد دلاری از طریق پاسخگویی به افراد

9999 copy کسب درآمد دلاری

تعدادی وبسایت وجود دارد که در ازای پاسخگویی به افراد به شما دستمزد میدهند. اگر شما فرد متخصص و دارای مهارت در زمینه ای هستید و به زبان انگلیسی نیز مسلط هستید، میتوانید با ثبت نام در وبسایت های JustAnswer و AskWonder  کسب درآمد کنید. نحوه کار در این حوزه به این شکل است که ابتدا در یکی از این وبسایت ها ثبت نام کرده و مدارک تخصصی خود را بر روی آنها بارگذاری میکنید. سپس طی مراحلی این تخصص شما سنجیده میشود و در صورت تایید شما اقدام به پاسخگویی میکنید.

توجه داشته باشید که شما باید جواب مطلوب و صحیحی به سوالات بدهید و اگر جواب شما غلط باشد و یا کاربر از جواب شما رضایت نداشته باشد پولی به شما پرداخت نمیشود.

میزان درآمد در این حوزه زیاد نیست ولی میتوان در اوقات فراغت خود یک منبع درآمد دومی نیز داشته باشید.

12. درآمد دلاری از فروش افزونه و قالب وردپرسی

کسب درآمد از فروش قالب و افزونه وردپرس

وردپرس درواقع یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) همه‌کاره و چندمنظوره تحت وب است که به کمک آن میتوان وبسایت های جذاب  بدون نیاز به کدنویسی ایجاد کرد. شما تنها با گذراندن دوره های آموزشی میتوانید اقدام به طراحی سایت فروشگاهی برای خود و یا دیگران کنید و با فروش آن به کسب درآمد برسید. اما طراحی سایت شرکتی تنها روش درآمد زایی از وردپرس نیست، بسیاری از افراد با طراحی قالب های حرفه ای زیبا و افزونه های کاربردی مختلف و فروش انها در وبسایت هایی مانند ThemeForest  میتوانند درآمد شگفت انگیزی کسب نمایند.

وردپرس در ایران به یکی از روش های پردرآمد تبدیل شده است و بازار کار گسترده ای دارد. اگر میخواهید درمورد انواع روش های کسب درامد از وردپرس آشنا شوید ما به شما توصیه میکنیم مقاله کسب درامد از وردپرس را مطالعه کنید.

بنابراین اگر شماهم به برنامه نویسی علاقه دارید و میخواهید به صورت دورکاری درآمد دلاری داشته باشید ما به شما توصیه میکنیم از این حوزه غافل نشوید.

سخن پایانی

در این مقاله ما به شما راه ها و روش های بسیار زیادی به جهت کسب درآمد به صورت دلاری را معرفی کردیم، اما دستیابی به این روش ها به دلیل تحریم ایران برای ساکنین ایران بسیار سخت بوده و مشکل است.

با این وجود راهکارهایی نیز جهت دورزدن این تحریم ها نیز ارائه گردید تا شما بتوانید مانند بسیاری از افراد به دست مزدی باورنکردنی دست بیابید. پیشنهاد میکنیم اگر درهر یک از حوزه های معرفی شده تازه کار هستید حتما اول آموزش های لازم را ببینید و برای کسب درآمد اصلا عجله نکنید تا بهترین بهره لازم را از فعالیت در این حوزه ها داشته باشید.

امتیاز شما :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *