مقایسه قیمت و هزینه تبلیغات اینستاگرام با تبلیغات گوگل ادز

مقایسه تبلیغات اینستاگرام و گوگل ادز

hosein yarahmadi

لیست محتوای این مطلب

گوگل ادز و تبلیغات اینستاگرام امروزه دو نمونه از موفق ترین رسانه و می توان گفت بهترین نوع تبلیغات PPC است. این دو رسانه در تلاشند که دسترسی شما کاربران را به حداکثر برسانند. اما با توجه به شرایط فعلی بودجه بسیاری از افراد کم و درای زمان بسیار محدودی هستند که این دسته از افراد می توانند صاحبان استارتآپ ها یا حاصبان کسب و کار تازه باشند.حال اگر یکی از این افراد قصد داشته باشد کسب و کار یا برند خود را در یکی از این دو رسانه تبلیغات اینستاگرام یا گوگل ادز (Google ads) توسعه دهد و تبلیغ کند کدام گزینه، انتخاب بهتری است؟ امروز در همیار سایت قصد داریم با شما درباره انتخاب یکی از این رسانه های تبلیغاتی صحبت کنیم و آنها را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم. پس با همیار سایت همراه باشید.

تبلیغات اینستاگرام (instagram ads)
گوگل ادز (Google ads)

این دو رسانه دارای تعدادی فاکتورهای مشترک هستند و در عین حال چندین فاکتور متفاوت دارند که شما می توانید با توجه به خواسته هایتان بهترین را برای تبلیغات برند خود انتخاب کنید. یکی از مواردی که این دو پلتفرم را از یکدیگر متمایز می سازد می تواند هدف این دو رسانه باشد. تبلیغات اینستاگرام برای آگاهی سازی از برند و نحوه فروش محصولات انجام می شود، در حالی که گوگل ادز برای فروش کالا ها و خدمات رسانی بیشتر تلاش می کند. اما در برخی از سبک های کمپین در  Google ads مانند کمپین دیسپلی هدف برخی از حاصبا برند می تواند آگاهی رسانی مشتری و مخاطب باشد. اما قبل از اینکه بخواهیم تفاوت این دو رسانه یا پلتفرم را برای شما توضیح دهیم، باید از مزایا فروش یا تبلیغات اینستاگرام و گوگل ادز برای شما صحبت کنیم.

مزایا تبلیغات اینستاگرام

مزایا تبلیغات اینستاگرام

پلتفرم ایستاگرام جایی است که ما چندین ساعت را صرف سرگرمی و دیدن پست و استوری های جذاب می کنیم. فروش یا تبلیغات اینستاگرام بیشتر بر اساس محتوا یا تصویر می تواند باشد. اما به تازگی اینستاگرام بخشی را برای فروش محصولات در دسترس کاربران قرار داده است که می توانند برای محصولات شخصی خود نیز استفاده کنند. اما لازم به ذکر است که این بخش برای کشور عزیزمان ایران در دسترس نیست. شما با فروش در اینستاگرام می توانید به راحتی با مخاطبان هدف خود یا مشتری هایتان در ارتباط باشید و بتوانید به راحتی اعتماد آنها را جلب کنید. شما با تبلیغات اینستاگرام می توانید درباره برند خود به مخاطبان و کاربران اطلاع رسانی کنید و می توانید محتوایی به اشتراک بگذارید که آگاهی بیشتری نسبت به کسب و کار شما به کاربران دهد. کار کردن با اینستاگرام بسیار ساده و راحت است که این امکان را به شما می دهد بدون هیچ دانش فنی خاصی بتوانید به آسانی تبلیغات اینستاگرام انجام دهید. اما این چند مورد تنها مزیا و فواید فروش یا تبلیغات با اینستاگرام نبود و برخی دیگر از فواید آن عبارتند از:

درکل اگر قصد نتیجه گیری داشته باشیم می توانیم بگوییم که تبلیغات اینستاگرام بر روی افزایش تقاضای کاربران و مشتری ها پافشاری دارد و باید شما به این نکته که باید بندیگ خود را به صورت درست انجام دهید توجه بسیاری داشته باشید تا بتوانید به خوبی در ایت پلتفرم فعالیت داشته باشید.

مزایا تبلیغات گوگل ادز

مزایا تبلیغات گوگل ادز

امروزه بسیاری از حرفه ای ها و کسانی که در زمینه فروش محصولات اینترنتی فعالیت می کنند از تبلیغات گوگل ادز استفاده می کنند و معتقدند که بهره مند شدن از گوگل ادز یکی از راه های افزایش مشتری های بالقوه و جذب مخاطبان هدف می باشد. تبلیغات گوگل ادز به شما این امکان ا می دهد که بتوانید بر اساس کلمه مورد نظر خود در صفحه نتایج گوگل بالا باشید و برپایه تعداد کلیک های کاربران مبالغ مشخصی را پرداخت کنید. اگر شما طراحی سایت شرکتی انجام داده اید و یا استارت آپی در نظر دارید می توانید با استفاده از تبلیغات گوگل ادز خود را با استفاده از کلید واژه های مهم به مخاطبان و کاربران معرفی کنید. شما می توانید با استفاده از طراحی سایت فروشگاهی، محصولات خود را به سرعت به فروش برسانید؛ زیرا با به کار بردن گوگل ادز و اطمینان کاربران از اصالت محصولات شما آنها، خرید خود را کامل خواهند کرد. برخی دیگر از مزایا تبلیغات گوگل ادز شامل موارد زیر می شود.

مقایسه قیمت و هزینه تبلیغات اینستاگرام با تبلیغات گوگل ادز

مقایسه قیمت و هزینه تبلیغات اینستاگرام با تبلیغات گوگل ادز

هنگامی که شما قصد دارید تبلیغات گوگل ادز (Google ads) را انجام دهید، باید توجه داشته باشید که Google ads بر اساس نرخ کلیک هر کاربر کار می کند که می تواند نسبت به تبلیغات اینستاگرام گران تر تمام شود؛ زیرا ممکن است بسیاری از افرادی که بر روی تبلیغات شما کلیک می کنند مشتری های بالقوه یا هدف شما باشند. اگر قصد دارید مخاطبان هدف هنگام خرید دسترسی راحتی به سایت شما داشته باشند استفاده از این پلتفرم می تواند مفید واقع شود.

تبلیغات اینستاگام نیز مانند تبلیغات گوگل ادز بر اساس نرخ کلیک کاربر تعیین می شود، اما همان طور که در پاراگراف بالا گفته شد این نوع تیلیغات ارزان تر از تبلیغات گوگل ادز تمام می شود. همچنین نرخ کلیک کاربران اینستاگرام در اساس مکان نیز مشخص می شود. اگر قصد ایجاد آگاهی برند خود را دارید استفاده از تبلیغات اینستاگرام می تواند به شما کمک بسزائی کند.

سخن پایانی

خوب، حالا که از مزایای تبلیغات اینستاگرام و تبلیغات گوگل ادز باخبر شدید می توانید با توجه به خواسته های خود بهترین رسانه و پلتفرم را برای تبلیغات برند یا کسب و کار خود انتخاب کنید. ما در این مقاله سعی کردیم به شما مزایا استفاده از این پلتفرم ها را بیان کنیم و هزینه های هر یک را مقایسه کردیم تا بتوانید مقرون بفرصه ترین رسانه را برای تبلیغات خود استفاده کنید.

امتیاز شما :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *